
11.
Rejestracja przychodu materiałów z zakupu do magazynu.
Aby
zarejestrować przychód materiałów należy wejść do modułu Zakup, a następnie wybrać opcję
Zamówienia.
W kolejnym kroku należy wybrać nr zamówienia na formularzu startowym i
zatwierdzić przyciskiem Ładuj.
Po
tym etapie należy wybrać operację Zgłoszenie
magazynowe w gałęzi Funkcje z górnego menu. Następnie system załaduje formularz
zgłoszenia magazynowego, na którym należy podać ilości artykułów przyjmowanych
na stan magazynowy. Jeśli ilość przyjmowanych artykułów jest zgodna z
zamówieniem wówczas w kolumnie „KZ” pozostaje ruch księgowy „151 – pełny przychód
magazynowy”, w przeciwnym razie wartość kolumny „KZ” należy zmienić na ruch „152 – częściowy przychód
magazynowy” oraz w kolumnie „Zgłosz.” wprowadzić rzeczywistą
ilość dostarczonych artykułów.
Po
wypełnieniu formularza zgłoszenia danymi zgodnymi ze stanem rzeczywistym należy
zapisać stan pracy korzystając z przycisku Zapisz. Skutkuje to tym, iż system wyświetla kolejny
formularz „Przychód do magazynu”, na którym należy wprowadzić numer dokumentu
dostawy oraz jego datę (w analizowanym przykładzie jest to faktura
FA/0871/06/10 z dnia 16.06.2010), a także wybrać metodę utworzenia dokumentu w
sekcji „Wykaz składowania” (w analizowanym przykładzie to „Utwórz automatycznie
i zezwalaj”).
Po
zakończeniu zgłoszenia magazynowego należy zamknąć aktualny formularz poprzez
krzyżyk w prawym, górnym rogu, dzięki czemu system załaduje poprzedni formularz
z informacjami na temat zamówienia. Aby sprawdzić wyniki zgłoszenia
magazynowego należy przejść na zakładkę „Ilość” gdzie można skonfrontować
wielkości na zamówieniu (kolumna „Zamówienie”), z rzeczywistymi przychodami
(kolumna „IIPrzy”).
Powyższe etapy obrazuje
następujący film: