11. Rejestracja przychodu materiałów z zakupu do magazynu.


Aby zarejestrować przychód materiałów należy wejść do modułu Zakup, a następnie wybrać opcję Zamówienia. W kolejnym kroku należy wybrać nr zamówienia na formularzu startowym i zatwierdzić przyciskiem Ładuj.

Po tym etapie należy wybrać operację Zgłoszenie magazynowe w gałęzi Funkcje z górnego menu. Następnie system załaduje formularz zgłoszenia magazynowego, na którym należy podać ilości artykułów przyjmowanych na stan magazynowy. Jeśli ilość przyjmowanych artykułów jest zgodna z zamówieniem wówczas w kolumnie „KZ” pozostaje ruch księgowy „151 – pełny przychód magazynowy”, w przeciwnym razie wartość kolumny „KZ” należy zmienić na ruch „152 – częściowy przychód magazynowy” oraz w kolumnie „Zgłosz.” wprowadzić rzeczywistą ilość dostarczonych artykułów.

Po wypełnieniu formularza zgłoszenia danymi zgodnymi ze stanem rzeczywistym należy zapisać stan pracy korzystając z przycisku Zapisz. Skutkuje to tym, iż system wyświetla kolejny formularz „Przychód do magazynu”, na którym należy wprowadzić numer dokumentu dostawy oraz jego datę (w analizowanym przykładzie jest to faktura FA/0871/06/10 z dnia 16.06.2010), a także wybrać metodę utworzenia dokumentu w sekcji „Wykaz składowania” (w analizowanym przykładzie to „Utwórz automatycznie i zezwalaj”).

Po zakończeniu zgłoszenia magazynowego należy zamknąć aktualny formularz poprzez krzyżyk w prawym, górnym rogu, dzięki czemu system załaduje poprzedni formularz z informacjami na temat zamówienia. Aby sprawdzić wyniki zgłoszenia magazynowego należy przejść na zakładkę „Ilość” gdzie można skonfrontować wielkości na zamówieniu (kolumna „Zamówienie”), z rzeczywistymi przychodami (kolumna „IIPrzy”).

 

Powyższe etapy obrazuje następujący film: