Materiały edukacyjne ilustrujące proces obsługi zamówienia w systemie ERP OpenERP

Przygotowanie faktury zakupu

Przejdź do prezentacji

Przechodzimy do działu Zakupy. Następnie wystawianie faktur i Based on draft invoices. Wybieramy utworzony dokument. Wyświetli się nam okno Faktura od dostawcy. Wybieramy edytuj aby uzupełnić niezbędne dane z faktury od dostawcy. Uzupełnij podstawowe dane jak datę faktury oraz wybierz okres fakturowania. W naszym przypadku zostawiamy pole puste – system zastosuje bieżący okres. Wpisz datę zapłaty za fakturę (jeśli jest przelewowa to datę do kiedy trzeba ją zapłacić lub dzisiejszą datę jeśli była to faktura gotówkowa). Kliknij produkt na liście. Podaj cenę jednostkową jaka widnieje na fakturze zakupu. Zapisz pozycję. Dostawca policzył Ci dodatkowo 100 Euro za transport. Dołącz tę pozycję do faktury. Kliknij utwórz w zakładce pozycje faktury. Wybierz transport i podaj kwotę 100 Euro. Następnym krokiem będzie przeliczenie podatków. Kliknij Oblicz podatki. Jeśli wszystko się zgadza Aprobuj fakturę zakupu. Zapłać ją od razu. Wybierz metodę płatności. Kliknij Utwórz w zakładce Informacje o płatnościach. Wybierz z listy pozycję dziennika, podaj również kwotę płatności. Zapisz pozycję. Kliknij zatwierdź. Zapisz całość.