Materiały edukacyjne ilustrujące proces obsługi zamówienia w systemie ERP OpenERP
Przygotowanie oferty
Przejdź do prezentacji
Przygotowanie oferty dla klienta przygotowujemy w module sprzedaży. Wybieramy Sprzedaż, jako nasz moduł do pracy. Z części Moje oferty wybieramy Utwórz. Znajdujemy się teraz w części przygotowania oferty dla klienta. W polu Numer system generuje kolejny numer oferty, jednakże możemy go zmienić w miarę potrzeby. Pozostawiamy to pole niezmienione. W polu Data wpisujemy datę przygotowania oferty, pole Odnośnik klienta pozostawiamy puste. W zakładce Zamówienie sprzedaży wybieramy, dla którego klienta przygotowujemy ofertę. Możemy go wybrać z listy bądź utworzyć nowego, jeśli jeszcze nie istnieje w systemie. Dla naszego przykładu utworzymy nowego klienta. Wpisujemy nazwę nowego, po czym uzupełniamy pozostałe dane takie jak adres i telefony. W zakładce Sprzedaż i zakupy wybieramy sprzedawcę, który będzie obsługiwał klienta. Przechodzimy do zakładki Księgowość gdzie podajemy dane podatkowe do wystawienia faktury (NIP). W części Uwagi możemy uzupełnić dodatkowe informacje o kliencie. Klikamy Zapisz. W przypadku klientów biznesowych niezbędnym może okazać się podanie konkretnej osoby, dla której została przygotowana oferta. Służy do tego pole Kontakt do zamawiającego. W naszym przykładzie pozostawimy to pole puste.
Po wybraniu klienta możemy przejść do wyboru pozycji przygotowywanej oferty. Klikamy Utwórz w zakładce Zamówienie sprzedaży. Wyświetlone zostaje okienko Utwórz: Pozycje zamówienia sprzedaży, w którym dokonujemy wyboru produktu. Z zakładki Pozycja zamówienia wybieramy produkt, który chcemy dodać do naszej oferty. Należy następnie określić ile sztuk produktu klient chce zakupić, oraz upust jeśli chcemy go przydzielić klientowi. Klikamy Zapisz i zamknij. Zapisujemy naszą ofertę. Można ją teraz wydrukować i przekazać klientowi.