Grafika komputerowa - projekt zaliczeniowy
Autor: Przemysław Pawluk
Opis projektu: Trójwymiarowa wersja gry pacman oraz edytor plansz
Środowisko: VC++


PACMAN

Opis: Chyba każdy wie o co chodzi w pacmanie. Uciekaj przed duszkami i zbieraj... takie coś i takie tam :-) Gdy zbierzesz bonus jesteś niewidzialny przez 7 sekund.

Klawiszologia:
Kursory - sterowanie
PageUp - kamera wyżej
PageDown - kamera niżej
M - włącz / wyłącz efekty dźwiękowe
F - pokaż / ukryj liczbę klatek na sekundę
Esc - pokaż menu


EDYTOR

Opis: Edytor plansz. Pliki należy zapisywać w formacie x.map, gdzie x to kolejny numer porządkowy. Utworzone mapy należy przegrać do katalogu z grą, do podkatalogu data/mapy

Klawiszologia:
Spacja - rysowanie
F1 - podłoga
F2 - ściana
F3 - jedzenie
F4 - duszek
F5 - bonus
F6 - pacman
F9 - zapisz mapę
F10 - wczytaj mapę
Esc - wyjście



Uwagi: probelem na jaki natrafiłem to mała liczba wyświetlanych klatek na sekundę. Nie wiem w jaki sposób pisze się profesjonalne gry, skoro ja wyświetlam kilkadziesiąt sześcianów i już widać wyraźne spowolnienie gry. Jeśli na Twoim komputerze uzyskujesz małą liczbę klatek, to jedyne co mogę radzić:
- zmniejsz w systemie liczbę kolorów do 16bit,
- zmniejsz rozdzielczość ekranu,
- we właściwościach ekranu znajdź ustawienia OpenGL i wyłącz synchronizację pionową (vertical sync),
- uruchamiaj grę w oknie a nie na pełnym ekranie.