Grafika komputerowa - projekt zaliczeniowy Autor:
Przemysław Pawluk Opis projektu: Trójwymiarowa wersja gry pacman
oraz edytor plansz Środowisko: VC++
|
PACMAN
Opis: Chyba każdy wie o co chodzi w
pacmanie. Uciekaj przed duszkami i zbieraj... takie coś i takie tam
:-) Gdy zbierzesz bonus jesteś niewidzialny przez 7
sekund.
Klawiszologia: Kursory -
sterowanie PageUp - kamera wyżej PageDown -
kamera niżej M - włącz / wyłącz efekty
dźwiękowe F - pokaż / ukryj liczbę klatek na
sekundę Esc - pokaż menu |
|
EDYTOR
Opis: Edytor plansz. Pliki należy
zapisywać w formacie x.map, gdzie x to kolejny numer porządkowy.
Utworzone mapy należy przegrać do katalogu z grą, do podkatalogu
data/mapy
Klawiszologia: Spacja -
rysowanie F1 - podłoga F2 - ściana F3
- jedzenie F4 - duszek F5 - bonus F6 -
pacman F9 - zapisz mapę F10 - wczytaj
mapę Esc - wyjście
|
Uwagi: probelem na jaki natrafiłem to mała liczba wyświetlanych
klatek na sekundę. Nie wiem w jaki sposób pisze się profesjonalne gry,
skoro ja wyświetlam kilkadziesiąt sześcianów i już widać wyraźne
spowolnienie gry. Jeśli na Twoim komputerze uzyskujesz małą liczbę klatek,
to jedyne co mogę radzić: - zmniejsz w systemie liczbę kolorów do
16bit, - zmniejsz rozdzielczość ekranu, - we właściwościach ekranu
znajdź ustawienia OpenGL i wyłącz synchronizację pionową (vertical
sync), - uruchamiaj grę w oknie a nie na pełnym ekranie.
|