Grafika Komputerowa


Cel laboratorium:

Pierwszym celem zajęć jest poznanie zasad budowy trójwymiarowych scen przy wykorzystaniu programu POVRAY. Część ta ma pomóc studentom zdobyć podstawową wiedzę i intuicję niezbędną do tworzenia "wirtualnych światów". Zajęcia polegają m.in. na badaniu właściwości utworzonej sceny i eksperymentowania z różnymi optycznymi parametrami obiektów.
Drugim etapem jest przejście do pisania własnych programów w OpenGL. Ma on na celu zapoznanie studentów z filozofią tego środowiska oraz wprowadzenie niezbędnych podstaw. Ta część zajęć ujęta jest w postaci kursu dostępnego również on-line.
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie wykonanego projektu. Niektóre z nich można obejrzeć tutaj.

Materiały dydaktyczne:

Materiały wykładowe:
Grafika 2D (PDF)
Transformacje i projekcja 3D (PDF)
Zasłanianie, oświetlenie, krzywe (PDF)

Materiały laboratoryjne:
POV-Ray część 1
POV-Ray część 2
POV-Ray część 3
POV-Ray część 4
Wprowadzenie do OpenGL

Programy:
POV Raytracer (Install)
GLUT for C++ Builder (ZIP)

© 2002-2003 Dobiesław Pałeczka