Grafika Komputerowa
Cel laboratorium:
Pierwszym celem zajęć jest poznanie zasad budowy trójwymiarowych scen przy wykorzystaniu programu POVRAY. Część ta ma pomóc studentom zdobyć podstawową wiedzę i intuicję niezbędną do tworzenia "wirtualnych światów". Zajęcia polegają m.in. na badaniu właściwości utworzonej sceny i eksperymentowania z różnymi optycznymi parametrami obiektów.
Drugim etapem jest przejście do pisania własnych programów w OpenGL. Ma on na celu zapoznanie studentów z filozofią tego środowiska oraz wprowadzenie niezbędnych podstaw. Ta część zajęć ujęta jest w postaci kursu dostępnego również on-line.
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie wykonanego projektu. Niektóre z nich można obejrzeć tutaj.
Materiały
dydaktyczne:
Materiały
wykładowe:
Grafika
2D (PDF)
Transformacje
i projekcja 3D (PDF)
Zasłanianie,
oświetlenie, krzywe (PDF)
Materiały laboratoryjne:
POV-Ray
część 1
POV-Ray
część 2
POV-Ray
część 3
POV-Ray
część 4
Wprowadzenie
do OpenGL
Programy:
POV
Raytracer (Install)
GLUT
for C++ Builder (ZIP)
© 2002-2003 Dobiesław Pałeczka