Serwis wykładowcy informatyki
Nie tylko dla moich studentów
Studencie! Jeśli chcesz pisać u autora tej strony pracę dyplomową to przede wszystkim zarejestruj się w tym serwisie w grupie dyplomantów. Po zalogowaniu możesz kliknąć coś dla siebie z oferowanych tematów prac by zarezerwować ten temat. Odpowiem na to w ciągu 24h. |
Proponowane tematy prac dyplomowych
nr | temat/konsultacja | cel | szkic | technologie | szczegóły | rezerwacje |
1 | Gra w POZNAŃSKI CZERWIEC - Strzelanka przed gmachem Wojewódzkiego Urzędu Bezpieczeństwa | Gracz wciela się w rolę strajkującego, który widzi demonstrację i śmierć Romka Strzałkowskiego. Bierze udział w ostrzelaniu gmachu UB | PlayCanvas lub Unity | Scenariusz | ||
2 | Gra w POZNAŃSKI CZERWIEC - protest na placu | ![]() | Gracz wciela się w rolę uczestnika wiecu na dzisiejszym placu Mickiewicza. Wznosząc odpowiednie hasła zdobywa punkty. Hasła których nie było wtedy mają punkty ujemne | PlayCanvas lub Unity | Scenariusz | |
3 | Gra "STRAJK'56" oparta na kanwie wydarzeń Poznańskiego Czerwca'56 | Zrobienie atrakcyjnej gry wokół ważnego wydarzenia historycznego![]() | 1.Zamodelowanie uproszczonego planu Poznania wokół tras przemarszu robotników w 1956. 2.Zamodelowanie postaci poznaniaków i służb mundurowych z wyposażeniem (broń, czołgi) z 1956 roku. 3.Grywalny scenariusz i fabuła każdego z wydarzeń 4.Zaprojektowanie każdego z wydarzeń jako questu gry, tj. cel i zasady gry. 5.Oprogramowanie questów i przemieszczania się pomiędzy questami | PlayCanvas lub Unity lub UnrealEngine | Koncepcja gry | |
4 | Gra w POZNAŃSKI CZERWIEC - Gra edukacyjna "Poznański Czerwiec 1956 na Międzynarodowych Targach Poznańskich" | Przekazanie tła społecznego wybuchu w czerwcu 1956 w Poznaniu. Opowiedzenie o realiach życia we wczesno-komunistycznej Polsce.
![]() | 1.Opracowanie modelu 3-D terenów targowych z lat 50-tych 2.Moduł analizy pytań gracza i generowania wypowiedzi robotników 3.Baza danych słów kluczowych i wypowiedzi z punktacją | PlayCanvas lub Unity | Szkic scenariusza | |
5 | Sprzęt i oprogramowanie umożliwiające zautomatyzowane śledzenie na aplikacji mobilnej kamerami wyścigów kartingowych | Celem jest umożliwienie każdemu kibicowi śledzenia czołówki wyścigów lub wybranego zawodnika na smartfonie obrazem z automatycznie przełączających się kamer rozstawionych wokół toru Praca może być realizowana jako dwuosobowa. | 1.Zaprojektowanie i realizacja śledzenia położenia samochodzików 2.Algorytm przełączania kamer by gdy są przyłączone ich obraz obejmował wybrany samochodzik 3.Ewentualne sterowanie ruchem obrotowym kamery by obejmowała wskazany samochodzik 4. Wdrożenie | WIFI, Android Obok wizualizacja pracy dyplomowej, w której obrazuje się na smartfonie wyścigi z dziecięcego toru samochodzikowego | link | |
mgr inż. Szymon Goździk, którego praca dyplomowa stanowiła inspirację dla tego projektu | ||||||
6 | System do automatycznego układania krzyżówek rozwiązywanych schematem "Words Of Wonders: Połącz Słowa, Pisownia Krzyżówka" aplikacji mobilnej | Zautomatyzowane tworzenie bazy danych z kolejnymi poziomami gry | Heurystyczne generowanie zestawu kilku liter i wykorzystanie słownika scrablisty i jakiegoś algorytmu (AI?) do tworzenia makiety krzyżówki | tradycyjne webowe | https://play.google.com/ store/apps/details | |
7 | Realizacja własnej wersji gry dyplomowej "The Dark Monaster" w postaci mobilnej przez implementację w środowisku Unity lub Unreal Engine | Przestudiowanie jak przekształcić grę na wieloosobową w postaci mobilnej | 1.Opracowanie koncepcji gry wieloosobową 2.Kodowanie w UNITY 3.Generowanie wersji mobilnych iOS i Android | UNITY 4.2 lub Unreal Engine | link | |
8 | Gra na podstawie dziecięcej serii książkowej "Felix, Net i Nika" | Efektowna gra dla młodego odbiorcy | 1.Uzupełnienie scenariusza 2.Podział gry na sceny i ich zaplanowanie 3.Wydzielenie i realizacja postaci | Unity, PlayCanv.as lub Unreal Engine | link | |
9 | Robot przeznaczony do wygrywania w programie "MILIONERZY" | Urządzenie zdolne w autonomiczny sposób rozwiązywać niebanalne quizy.
| Część robotyczna to tylko kamerka rozpoznająca znaki z ekranu, które są poddawane obróbce przez algorytmy wyszukiwania odpowiedzi w internecie zwłaszcza przy użyciu Wikipedii przez zaawansowane wnioskowanie oparte na języku naturalnym. | MILIONERZY | ||
10 | Aplikacja mobilna i oprogramowanie rzeczy dla restauracji na wodzie Tropical Lagoon
| Tropikalny basen dla pływających na materacach. Do każdego materaca można zamówić posiłek przypływający na autonomicznej tratwie-tacy. Każdy z klientów i każda taca-tratwa posiada nadajnik wi-fi/bluetooth dokładnie namierzany przez rozmieszczane w rogach pomieszczenia odbiorniki. Pozwala to dokładnie dowozić potrawy do pływających na materacach. Zlecenia i płatności przez aplikację mobilną w smartfonie. | 1.Wybór i opracowanie identyfikatora klientów 2.Budowa tratw-tac 3.Oprogramowanie serwera dla wyznaczania trasy kuchnia klient 4.Aplikacja mobilna | do uzgodnienia | ||
inż. Jacek Mikołajczak, którego praca dyplomowa stanowiła inspirację dla tego projektu | ||||||
11 | Serwis crowdfundingowy z indywidualnym wsparciem wnioskodawcy przez odpowiedniego doradcę | Serwis crowdfundingowy z oprogramowaniem dla zawodu doradcy crowdfundingowego indywidualnie wspierającego wnioskodawców | 1.Galeria doradców a.wsparte przez siebie projekty b.wymagania finansowe. c.indywidualna strona/reklama doradcy d.indywidualna ankieta wnioskodawcy e.nowy doradca 2.Pośrednictwo serwisu crowdfundingowego a.zawarcie umowy b.wypłata wynagrodzenie doradcy c.przyjęcie zaliczki od zgłaszającego | do uzgodnienia | ||
12 | Aplikacja mobilna dla transportu miejskiego | Nowe funkcjonalności niedostępne w aplikacji MPK Poznań | -wirtualny przystanek z symulacją tablicy odjazdów jak na fizycznym przystanku z tablicą świetlną(tablica wirtualna na każdym przystanku) -automatyczne trasowanie przesiadek -Śledzenie w trakcie jazdy z in | Android lub iOS | ||
13 | Aplikacja mobilna do badania i wzmocnienia słuchu | słuchawki z przewodzeniem kostnym | Android studio | |||
14 | Aplikacja mobilna serwisu matematyki rekreacyjnej z nagrodami rzeczowymi | Popolaryzaja matematyki w tym informatycznej | Serwis www jest w trakcie tworzenia: www.3math.es | Dla systemu Android lub iOS | ||
15 | Strona serwisu obsługującego szkolny konkurs informatyczny KOALA w PHP 7.3/MySQL 8.0 | Opracowanie i zaprogramowanie serwisu do wprowadzania odpowiedzi na zadania tekstowo i zadanie programistyczne w Python 3.X | 1.Zamodelowanie bazy danych. 2.Opracowanie skryptów do kojarzenia zespołów z opiekunami, wprowadzania odpowiedzi tekstowych i oceny odpowiedzi przez jury. 3.Opracowanie metody bezpiecznej weryfikacji programów w Pythonie 3.x. | PHP 7.3/MySQL 8.0 | Mateusz Wolski | |
|
Bez nich strona nie będzie działała poprawnie. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
W Poznaniu mamy teraz godzinę 00:38. Słońce wzejdzie o 03:35, a zajdzie o 20:18, co odpowiednio zaktualizuje tapetę. Następna zmiana o 03:35.
Poza tym od 1 grudnia do 31 stycznia obowiązuje tapeta świąteczna z choinką.