program
Inżynieria wymagań dr hab. inż. Mirosław Ochodek

wprowadzenie • BPMN • standard IEEE 830 • wymagania funkcjonalne – przypadki użycia • wymagania pozafunkcjonalne – ISO 25000 • testy akceptacyjne • prototypowanie • pomiar rozmiaru funkcjonalnego i szacowanie pracochłonności na podstawie przypadków użycia

Projektowanie i modelowanie oprogramowania dr hab. inż. Bartosz Walter

obiektowość • ocena jakości projektu • metryki obiektowe • modelowanie oprogramowania w UML • wzorce projektowe • refaktoryzacja oprogramowania

Architektury oprogramowania mgr inż. Michał Maćkowiak
dr inż. Bartosz Alchimowicz

architekura i jej rola w projekcie • dokumentowanie architektury • architektura komponentowa • wzorce architektoniczne • architektury rozproszone • SOA • architektura w chmurze • ewaluacja architektury (ATAM, SAAM) • architektura aplikacji w Pythonie

Testowanie i jakość oprogramowania mgr inż. Karolina Pawłowska
dr inż. Sylwia Kopczyńska

rola testowania w procesie zarządzania jakością • systematyka testów • przeglądy • testy jednostkowe • jakość testów (testowanie mutacyjne, pokrycie kodu) • automatyzacja testów

Metodyki i procesy mgr inż. Izabela Woźniak

realizacja projektów wg Prince2 • metodyki zwinne • etap przedprojektowy i rozpoczęcie projektu • planowanie projektu • zarządzanie etapem • Scrum jako metoda przyrostowego rozwiązywania złożonych problemów

Zarządzanie w projekcie informatycznym mgr inż. Artur Maliszewski

kierowanie organizacją IT • zarządzanie projektem informatycznym • model usługowy organizacji IT • modelowanie i zarządzanie procesami • dojrzałość procesów • wielonarodowość i wielokulturowość • rola innowacyjności w organizacji IT

Skuteczna praca i współpraca mgr inż. Izabela Woźniak

praca indywidualna i praca zespołowa • zasady skutecznego działania wg Coveya • wizja, strategia, plan • komunikacja w zespołach • przywództwo • konflikt, kompromis, porozumienie • etyka w pracy inżyniera

Projekt informatyczny mgr inż. Izabela Woźniak
mgr Justyna Urbaniak

realizacja małego projektu informatycznego z wykorzystaniem Scruma • praca zespołowa • pozyskiwanie i analiza wymagań • projektowanie • implementacja • testowanie • kontrola jakości • narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania (git, jira)