Serwis wykładowcy informatyki edu.andrzeju.pl Nie tylko dla moich studentów

Studencie! Jeśli chcesz pisać u autora tej strony pracę dyplomową to przede wszystkim zarejestruj się w tym serwisie w grupie dyplomantów. Po zalogowaniu możesz kliknąć coś dla siebie z oferowanych tematów prac by zarezerwować ten temat. Odpowiem na to w ciągu 24h.

Proponowane tematy prac dyplomowych

nrtemat/konsultacjacelszkictechnologieszczegółyrezerwacje
1Gra detektywistyczna "Seryjny morderca w mrówkowcu"Opracowanie i zaprogramowanie atrakcyjnej gry detektywistycznej do wielokrotnego grania bez powtórzeń dzięki losowanemu światu. Gra toczy się w mrówkowcu będącym siedzibą więzienia lub mieszkaniowym.1.Opracowanie graficzne wnętrza gmachu więzienia w 3D i zunifikowanej postaci każdego więźnia.
2.Zaprogramowanie uniwersalnych samoczynnie odsuwających się drzwi. Wykorzystane wszędzie.
3.Skonstruowanie windy z zewnątrz i wewnątrz z przywołaniem i jeżdżeniem na piętra
4.Skonstruowanie umieszczonych na parterze budynku: mieszkania detektywa, biura dyrektora więzienia(z wręczanym detektywowi pismem o zbrodni), biura prokuratora.
PlayCanvas lub Unity lub UnrealEngineOpis gry i plan jej realizacji
2Model modularnej i zautomatyzowanej restauracji z zamawianiem i płatnościami aplikacją mobilną

Pokazanie, że modularna i zautomatyzowana restauracja z robotami pod podłogą jest celowa i sensowna.1.Wykonanie modelu restauracji z pleksi lub tektury. Stoliki z wydrążoną nogą na dostarczanie posiłków z poziomu niżej przeznaczonego wyłącznie dla robotów dowożących posiłki. 2.Robot z LEGO MINDSTORMS(promotr ma zestaw) z teleskopowym wysięgnikiem dla dostarczania posiłków na stoliki i odbioru ze stolików w kuchni. 3.Oprogramowanie robota LEGO MINDSTORMS. 4.Oprogramowanie serwera synchronizującego zamówienia z rozwożeniem posiłków. 5.Oprogramowanie tabletów-smartfonów w kuchni dla zgłaszania gotowości posiłków do odwiezienia. 6.Oprogramowanie serwera synchronizującego zamówienia z rozwożeniem.link
inż. Jacek Mikołajczak, którego praca dyplomowa stanowiła inspirację dla tego projektu
3Gra "STRAJK'56" oparta na kanwie wydarzeń Poznańskiego Czerwca'56Zrobienie atrakcyjnej gry wokół ważnego wydarzenia historycznego
1.Zamodelowanie uproszczonego planu Poznania wokół tras przemarszu robotników w 1956.
2.Zamodelowanie postaci poznaniaków i służb mundurowych z wyposażeniem (broń, czołgi) z 1956 roku.
3.Grywalny scenariusz i fabuła każdego z wydarzeń
4.Zaprojektowanie każdego z wydarzeń jako questu gry, tj. cel i zasady gry.
5.Oprogramowanie questów i przemieszczania się pomiędzy questami
PlayCanvas lub Unity lub UnrealEngineKoncepcja gry

Co już zrobiono?

4Wielowątkowa gra detektywistycznaAby rozwikłać zagadkę kryminalną tajemniczych śmierci gracz musi prześledzić kilka równoległych wątków splatających się ze sobąMamy sześć kanałów odpowiadającym różnym postaciom gry. Należy opracować mechanizm przełączania pomiędzy nimi by podążać różnymi wątkami.PlayCanvas, Unity lub Unreal EngineScenariusz gry

5Serwis internetowych kursów pisania beletrystykiSerwis powinien wspomagać organizowanie i przeprowadzanie kursów. Powinien być również platformą społecznościową pomiędzy kursami. Rejestracja; Zapisanie się na kurs; Wniesienie opłaty; Kolejne lekcje kursu z ćwiczeniami; Platforma wymiany poglądów z uczestnikami tego kursu; Globalna platforma wymiany informacji w serwisie; Wymiana własnych utworów kursantówPHP/MySQL lub alternatywnaKreatywne Pisanie
Serwis Pasja Pisania
6Sprzęt i oprogramowanie umożliwiające zautomatyzowane śledzenie na aplikacji mobilnej kamerami wyścigów kartingowych

Celem jest umożliwienie każdemu kibicowi śledzenia czołówki wyścigów lub wybranego zawodnika na smartfonie obrazem z automatycznie przełączających się kamer rozstawionych wokół toru

Praca może być realizowana jako dwuosobowa.

1.Zaprojektowanie i realizacja śledzenia położenia samochodzików
2.Algorytm przełączania kamer by gdy są przyłączone ich obraz obejmował wybrany samochodzik
3.Ewentualne sterowanie ruchem obrotowym kamery by obejmowała wskazany samochodzik
4. Wdrożenie
WIFI, Android

Obok wizualizacja pracy dyplomowej, w której obrazuje się na smartfonie wyścigi z dziecięcego toru samochodzikowego
link
mgr inż. Szymon Goździk, którego praca dyplomowa stanowiła inspirację dla tego projektu
7Realizacja własnej wersji gry dyplomowej "The Dark Monaster" w postaci mobilnej przez implementację w środowisku Unity lub Unreal EnginePrzestudiowanie jak przekształcić grę na wieloosobową w postaci mobilnej1.Opracowanie koncepcji gry wieloosobową
2.Kodowanie w UNITY
3.Generowanie wersji mobilnych iOS i Android
UNITY 4.2
lub Unreal Engine
link
8Gra lub wirtualne scenki na podstawie literackiego pomysłu "wciągających książek"Konstrukcja interaktywnego zwiastuna książki Wydawca udostępnia książki i multimedia użyte do ich zilustrowania.PlayCanvas.com lub inne przeglądarkoweAdaś Mickiewicz łobuz i mistrz

Mania Skłodowska
9Gra na podstawie dziecięcej serii książkowej "Felix, Net i Nika"Efektowna gra dla młodego odbiorcy1.Uzupełnienie scenariusza
2.Podział gry na sceny i ich zaplanowanie
3.Wydzielenie i realizacja postaci
Unity, PlayCanv.as lub Unreal Enginelink
10Robot przeznaczony do wygrywania w programie "MILIONERZY"Urządzenie zdolne w autonomiczny sposób rozwiązywać niebanalne quizy.

Część robotyczna to tylko kamerka rozpoznająca znaki z ekranu, które są poddawane obróbce przez algorytmy wyszukiwania odpowiedzi w internecie zwłaszcza przy użyciu Wikipedii przez zaawansowane wnioskowanie oparte na języku naturalnym.MILIONERZY
11Aplikacja mobilna i oprogramowanie rzeczy dla restauracji na wodzie Tropical Lagoon

Tropikalny basen dla pływających na materacach. Do każdego materaca można zamówić posiłek przypływający na autonomicznej tratwie-tacy. Każdy z klientów i każda taca-tratwa posiada nadajnik wi-fi/bluetooth dokładnie namierzany przez rozmieszczane w rogach pomieszczenia odbiorniki. Pozwala to dokładnie dowozić potrawy do pływających na materacach. Zlecenia i płatności przez aplikację mobilną w smartfonie.1.Wybór i opracowanie identyfikatora klientów
2.Budowa tratw-tac
3.Oprogramowanie serwera dla wyznaczania trasy kuchnia klient
4.Aplikacja mobilna
do uzgodnienia
inż. Jacek Mikołajczak, którego praca dyplomowa stanowiła inspirację dla tego projektu
12Serwis crowdfundingowy z indywidualnym wsparciem wnioskodawcy przez odpowiedniego doradcę Serwis crowdfundingowy z oprogramowaniem dla zawodu doradcy crowdfundingowego indywidualnie wspierającego wnioskodawców1.Galeria doradców
a.wsparte przez siebie projekty
b.wymagania finansowe.
c.indywidualna strona/reklama doradcy
d.indywidualna ankieta wnioskodawcy
e.nowy doradca
2.Pośrednictwo serwisu crowdfundingowego
a.zawarcie umowy
b.wypłata wynagrodzenie doradcy
c.przyjęcie zaliczki od zgłaszającego
do uzgodnienia
13Ekonomika życia codziennego w PRLOpracować grę strategii ekonomicznej opartą na realiach życia w PRLuGry strategii ekonomicznej wykorzystują zazwyczaj multisystemy płatności tj. takich, w których istnieje wiele wzajemnie niewymienialnych walut. Często trzeba płacić kilkoma walutami naraz. To czyni grę ciekawszą i trudniejszą, ale życie codzienne niepomiernie by utrudniało. Jednak tak było w PRLu w świecie słabej waluty podstawowej, mocnego acz ryzykownego dolara, talonów, kartek, układów, kumoterstwa, sklepów dla wybrańców np. na terenie jednostek wojskowych i zwyczajnego przekupstwa. Wystarczy ktoś starszy z rodziny znający to z autospsji by stworzyć fascynujący scenariusz.PlayCanvas, Unity lub UnrealEngine
14Aplikacja mobilna pomagająca dzielić się obowiązkami we wspólnym gospodarstwie domowymMotywowanie współgospodarzy o dbanie o porządki wsparte schematami grywalizacyjnymi1.Sporządzanie listy obowiązków z cyklami ich realizacji 2.Sporządzanie listy punktów przyznawanych za realizację poszczególnych obowiązków 3.Przypominacze o realizacji obowiązków 4.Zasady rankingu za realizację obowiązków ANDROID
15Podsuwanie czytelnikom nowych lektur przez wsparte sztuczną inteligencją porównywanie gustów czytelniczych Proponowanie czytelnikom nowych i trafnych propozycji czytelniczych Opracowanie sieci neuronowej porównującej przeczytane książki i oceny różnych czytelników oraz wyłaniającej lektury potencjalnie dobre dla danego czytelnika.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze.
Bez nich strona nie będzie działała poprawnie. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
W Poznaniu mamy teraz godzinę 06:05. Słońce wzejdzie o 07:19, a zajdzie o 15:56, co odpowiednio zaktualizuje tapetę. Następna zmiana o 07:19.
Poza tym od 1 grudnia do 31 stycznia obowiązuje tapeta świąteczna z choinką.