Polskie Towarzystwo Informatyczne
NUMER ARCHIWALNY:     2 / 20 rok III | luty 1984
Archiwum
Menu chronologiczne Menu tematyczne


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Regulamin Głównej Komisji Rewizyjnej PTI
 
1.Postanowienia ogólne
1.1.Główna Komisja Rewizyjna Polskiego Towarzystwa Informatycznego, zwana dalej GKR, jest władzą PTI powołaną do sprawowania kontroli i do oceny całokształtu działalności Towarzystwa.
1.2.Zasady organizacyjne oraz zakres działalności GKR określa statut PTI w § 19, 22, 26, 32, 33, 48, 49 oraz niniejszy regulamin z nim niesprzeczny.
 
2.Organizacja GKR
2.1.GKR składa się z 6 członków (§ 32 statutu) wybranych przez Walny Zjazd Delegatów PTI na okres trzech lat (§ 19) i pełniących swoje funkcje społecznie. Członkami GKR nie mogą być członkowie innych władz Towarzystwa oraz pracownicy etatowi Towarzystwa.
2.2.GKR spośród swoich członków wybiera w głosowaniu tajnym przewodniczącego, jego zastępcę i sekretarza. Wyboru władz GKR dokonuje się pod przewodnictwem ustępującego przewodniczącego lub najstarszego wiekiem, w obecności co najmniej 2/3 aktualnej liczby członków GKR.
2.3.W przypadku ustąpienia w trakcie kadencji członka GKR, przysługuje prawo kooptacji (§ 20), jednakże liczba dokooptowanych członków nie może przekroczyć 2. O konieczności kooptacji lub zmian we władzach GKR muszą być poinformowani wszyscy członkowie GKR.
2.4.Zadaniem przewodniczącego GKR, a jego zastępcy podczas nieobecności przewodniczącego, jest:
1.     Ustalenie zakresu bieżącej pracy GKR.
2.     Zwoływanie zebrań GKR i im przewodniczenie.
3.     Współpraca z Zarządem Głównym PTI i sekretarzem generalnym PTI w zakresie działalności GKR.
4.     Nadzorowanie prowadzenia dokumentacji GKR.
5.     Nadzorowanie działalności Komisji Rewizyjnych Oddziałów (KRO) i współpraca z zarządami oddziałów w zakresie działalności GKR i KRO.
2.5.Zadaniem sekretarza GKR jest:
1.     Prowadzenie dokumentacji GKR.
2.     Przygotowywanie i opracowywanie protokółów kontroli GKR.
3.     Gromadzenie informacji o działalności Zarządu Głównego PTI (uchwały, protokóły zebrań, biuletyny, publikacje itp.).
4.     Gromadzenie dokumentacji działalności KRO.
2.6.Zebrania GKR odbywają się:
1.     W miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 2 razy w roku.
2.     Na polecenie przewodniczącego lub jego zastępcy z zawiadomieniem członków GKR co najmniej na 6 dni przed zebraniem.
3.     Na wniosek co najmniej 2 członków GKR z obligatoryjnym terminem nie dłuższym niż 10 dni od daty dostarczenia wniosku przewodniczącemu, jego zastępcy lub sekretarzowi.
2.7.Uchwały na zebraniach GKR zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 3 członków GKR, w tym przewodniczącego lub jego zastępcy. W razie równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.
2.8.Na zebrania GKR mogą być zapraszani lub wzywani członkowie innych władz PTI.
 
3.Prawa GKR
3.1.GKR jest powołana do kontroli całokształtu działalności PTI ż uwzględnieniem działalności gospodarczofinansowej i merytorycznej zgodnej z uchwałami Walnego Zjazdu PTI (§ 33.1).
3.2.GKR ma prawo występowania do Zarządu Głównego PTI z wnioskami z ustaleń kontroli i żądaniami wyjaśnień, a w uzasadnionych przypadkach żądania uchylenia uchwały.
3.3.Członkowie GKR mogą brać udział w posiedzeniach władz PTI (z wyjątkiem Głównego Sądu Koleżeńskiego) z głosem doradczym (§ 33.3).
3.4.Członek GKR w celu sprawowania kontroli ma prawo badania wszelkich dokumentów, akt, ksiąg, stanu konta i kasy oraz żądania bezpośrednich wyjaśnień od władz i pracowników PTI.
3.5.GKR ma prawo zażądać zwołania Nadzwyczajnego Zjazdu PTI.
 
4.Obowiązki GKR
4.1.Kontrola działalności PTI jest dokonywana co najmniej raz w roku lub też na żądanie GKR albo na prośbę 1/3 członków Zarządu Głównego PTI.
4.2.GKR ma obowiązek okresowej kontroli i analizy działalności finansowej i merytorycznej Towarzystwa przez:
1.     Badanie co najmniej raz w roku stanu finansowego PTI.
2.     Zapoznanie się i ocenę wyników formalnej kontroli działalności gospodarczej Towarzystwa dokonanej przez biegłych księgowych.
3.     Ocenę działalności merytorycznej Towarzystwa co najmniej raz w roku ze szczególnym uwzględnieniem stanu realizacji uchwał i wniosków z ostatniego Walnego Zjazdu PTI.
4.     Koordynowanie działalności KRO w zakresie ich działania oraz analizę wyników ich kontroli i działalności.
4.3.GKR ma obowiązek uchwalania regulaminów KRO i komisji rewizyjnych kół oraz odbycia co najmniej raz w kadencji rozszerzonych posiedzeń GKR z przewodniczącymi KRO.
4.4.GKR przedstawia ocenę działalności Towarzystwa na Walnym Zjeździe Delegatów PTI i przygotowuje uchwałę o udzieleniu absolutorium ustępującemu Zarządowi Głównemu PTI (§ 22).
4.5.GKR. rozpatruje odwołania członków PTI od decyzji władz PTI (z wyjątkiem spraw będących w zakresie kompetencji Głównego Sądu Koleżeńskiego). Rozpatrując odwołanie GKR nie zmienia decyzji władz PTI, analizuje jedynie zasadność skargi i ewentualnie postuluje powtórne zbadanie sprawy przez odpowiednie władze PTI.
4.6.W przypadku ujawnienia przez lub przed GKR faktu naruszenia statutu PTI, GKR po skompletowaniu dokumentacji ma obowiązek przekazać sprawę do Głównego Sądu Koleżeńskiego.
 
5.Zasady kontroli
5.1.W stosunku do zarządów oddziałów PTI kontrola jest dokonywana przez właściwą KRO według regulaminu KRO lub na zlecenie GKR przez KRO albo samodzielnie przez GKR.
5.2.GKR dokonuje kontroli w obecności co najmniej 3 członków GKR lub też przedstawia wyniki kontroli do zatwierdzenia na najbliższym żebraniu GKR.
5.3.Kontroli finansowej Towarzystwa GKR dokonuje w obecności skarbnika Zarządu Głównego, którego obowiązkiem jest dostarczenie do kontroli pełnej dokumentacji.
5.4.Kontroli merytorycznej Towarzystwa GKR dokonuje w obecności sekretarza generalnego lub członka Zarządu odpowiedzialnego za kontrolowaną działalność, których obowiązkiem jest dostarczenie‚ pełnej dokumentacji danej dziedziny.
5.5.Wyniki kontroli oraz zalecenia pokontrolne‚ GKR przedstawia na posiedzeniu Zarządu Głównego PTI oraz w zbiorczej formie na Walnym Zjeździe Delegatów PTI.
 
6.Postanowienia końcowe
6.1.Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 23 kwietnia 1982 roku i jako tymczasowy obowiązuje do najbliższego Walnego Zjazdu Delegatów PTI.
6.2.Do czasu powołania pierwszego oddziału PTI punkty 2.4.5, 2.5.4, 4.2.4, 4.3 i 5.1 nie mają zastosowania.
Archiwum PTI Ewa Łukasik ( elukasik@cs.put.poznan.pl) Grzegorz Przybył ( grzegorz.przybyl@wp.pl ) www.pti.org.pl Kontakt PTI ( pti@pti.org.pl )
Tutorial


Tutorial

Wyszukiwanie

Całość
tylko prodialog
tylko biuletyny
tylko konferencje
tylko multimedia
tylko sprawozdania
tylko uchwały
tylko zawody
tylko zjazdy
pozostałe treści

Rodzaj przeszukiwania
Słowa kluczowe
Pełen tekst

pelen zakres dat
ograniczony zakres
od:

do:




Kontakty

Instytut Informatyki

Polskie Towarzystwo Informatyczne

Nasz Skrzynka Pocztowa

+ - D A