Od Sekretarza Generalnego
W dniu 18 grudnia 1980 roku spotkała się w Pałacu Kultury i Nauki niewielka grupa osób zdecydowanych podjąć próbę stowarzyszenia polskich informatyków. Wybrany wówczas Komitet Założycielski opracował i przedstawił w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy zestaw dokumentów (m. in. projekt statutu) niezbędnych do zrealizowania tej inicjatywy. I oto w dniu 22 maja 1981 roku zostało zarejestrowane Polskie Towarzystwo Informatyczne, a dzień później odbył się Zjazd Założycielski. Podejmowane od kilkunastu lat różne próby stowarzyszenia informatyków zostały tym razem uwieńczone sukcesem. Dziś, po ponad rocznym życiu Towarzystwa - stale rosnąca liczba członków i zwiększający się zakres działalności najlepiej świadczą o potrzebie jego istnienia.
Polskie Towarzystwo Informatyczne szuka dróg służenia informatyce i informatykom. Nasze statutowe cele to: popieranie działalności naukowej i naukowo-technicznej we wszystkich dziedzinach informatyki oraz doskonalenia metod jej efektywnego wykorzystania w gospodarce narodowej; podnoszenie poziomu wiedzy i etyki zawodowej oraz kwalifikacji członków, a także oddziaływanie w tym kierunku na inne osoby zajmujące się informatyką; ułatwianie wymiany informacji w środowisku zawodowym; popularyzacja w społeczeństwie zagadnień informatyki; reprezentowanie członków Towarzystwa, ich opinii, potrzeb, interesów i uprawnień wobec społeczeństwa, władz oraz stowarzyszeń w kraju i za granicą.