Regulamin turnieju skryptów walczących w środowisku evaLUAtion.

16.03.2017Autor: Paweł Wojciechowski

 

  1. Oficjalny framework turniejowy dostępny jest tutaj (Ostatnia modyfikacja: 16.03.2017 13:30 lista zmian).
  2. Turniej odbędzie się: 18.05.2018 godz 9:30 i ew. zostanie dokończony na kolejnym wykładzie
  3. Rozwiązania należy dosyłać do 16.05.2016 godz. 23:59
  4. Każda drużyna musi pokonać drużynę testową. Ma to na celu wyeliminowanie bardzo słabych drużyn. Skrypt kwalifikacyjny jest tutaj.
  5. Kwalifikacje odbędą się: 11.05.2018 o godz: 12:00. Zostaną one przeprowadzone przez prowadzącego.
  6. Celem rundy kwalifikacyjnej jest podział drużyn na słabszy i silniejszy koszyk. Chcemy w ten sposób uniknąć sytuacji w której w jednej grupie znajdą się same silne skrypty.
  7. Runda kwalifikacyjna nie jest obowiązkowa. Drużyny, które do niej nie przystąpią zostaną rozlosowane ze słabszego koszyka.
  8. Osoba, która nie wystawi swoich skryptów w turnieju, w celu zaliczenia przedmiotu musi napisać skrypty, które będą w stanie pokonać zwycięską drużynę z poprzedniego roku!!! Oczywiście skrypty z którymi należy wygrać nie zostaną udostępnione.
  9. Zgłoszenie powinno zawierać skrypt(y), opis aktorów (co należy wpisać w pliku konfiguracyjnym oraz opis działania skryptów.
  10. Każdy z graczy ma do dyspozycji 3 boty, z których każdy może (ale nie musi) być sterowany innym skryptem.
  11. Czas działania skryptu jest ograniczony do rozsądnych granic. Symulacja powinna przebiegać płynnie. W przypadku kłopotów z czasem reakcji skryptów drużyna może zostać ukarana.
  12. Respawn jest wyłączony.
  13. W pojedynku biorą udział dwie drużyny. Przy czym bitwa między dwoma drużynami składa się z 2 pojedynków.
  14. Pojedynek trwa do wyeliminowania wszystkich botów należących do jednej drużyny bądź określony czas półtorej minut. Dokładny czas symulacji zostanie ustalony w dniu rozgrywania turnieju
  15. Każdy z pojedynków punktowany jest oddzielnie
  16. W drugim pojedynku następuje zamiana miejsc startowych botów w stosunku do pierwszego pojedynku.
  17. Punktacja jest następująca:
    • eliminacja: eliminacja wszystkich skryptów przeciwnika: 5 punktów
    • zwycięstwo: po upływie czasu pojedynku, pozostało więcej botów naszej drużyny niż przeciwnej: 3 punkty
    • remis: po upływie czasu pojedynku, pozostało tyle samo botów obu drużyn: 2 punkty
    • porażka: po upływie czasu pojedynku, pozostało więcej botów drużyny przeciwnej: 1 punkt
    • nokaut: wszystkie boty drużyny zostały wyeliminowane przed czasem: 0 points
  18. Liczba punktów życia zostanie zwiększona do 400 tak, żeby zmusić skrypty do poszukiwania amunicji, apteczek itd.
  19. Przewiduje się 2 fazy turnieju:
    • grupowa - wszystkie drużyny zostają podzielone na grupy, w ramach której odbywają się bitwy każdej drużyny z każdą
    • pucharowa - zwycięża drużyna, która uzyskała więcej punktów w bitwie
  20. Liczba grup zostanie dobrana na podstawie liczby zgłoszonych drużyn.
  21. Do fazy pucharowej przechodzą co najmniej po 2 najlepsze drużyny z grupy. Liczba ta może ulec zmianie i zostanie uściślona w dniu rozpoczęcia turnieju.
  22. Dopuszcza się jednorazowe, NIECELOWE zawieszenie pojedynku. W takim przypadku pojedynek zostanie zrestartowany. Kolejne zawieszenie pojedynku przez skrypt powinno zostać wykryte i ukarane walkowerem.
  23. Dostępne są następujące kary, o których nałożeniu na drużynę decyduje komisja, składająca się z prowadzącego i uczestników turnieju.
    • dyskwalifikacja - za skrypty uniemożliwiające przeprowadzenie turnieju (np. restarty, deadlocki itd).
    • wykluczenie – skrypty, które nie stosują sie do punktu 11 regulaminu mogą zostać wykluczone z pojedynku/bitwy.

List of changes