Forma pisemna (ewentualna dopytka/dopiska w przypadkach wątpliwych)
Liczba pytań: 3 – 5
Charakterystyka pytań:
sformułowanie pytań nastawione jest na wykazanie się zrozumieniem treści wykładów (nie wystarczy wyuczenie się na pamięć),
pytania mogą być krótkimi zadaniami, np.:
Do systemu zgłaszają się kolejno w odstępie 1 jednostki czasu 3 procesy, które mają tylko jedną fazę procesora o długości odpowiednio 5 jednostek czasu, 2 jednostki czasu i 3 jednostki czasu. Jak wygląda uszeregowanie tych procesów przy planowaniu (a) FCFS, (b) SJF, (c) SRT?
pytania mogą dotyczyć wyjaśnienia jakiejś istotnej kwestii lub porównania jakichś rozwiązań, podejść itp., np.:
Jaka jest różnica pomiędzy planowaniem rotacyjnym, a wirtualnym planowaniem rotacyjnym?
Dlaczego niektóre instrukcje procesora mogą być dostępne wyłącznie w trybie uprzywilejowanym?
pytania mogą mieć również formę testową (test wielokrotnego wyboru).