Projekty SITT
[Podsumowanie] [Edycja 2011] [Edycja 2012] [Edycja 2013]
Projekt „Rozwój i doskonalenie kształcenia na Politechnice Poznańskiej w zakresie technologii informatycznych i ich zastosowań w przemyśle” w ramach zadania 4: Utworzenie Studium Innowacji i Transferu Technologii zakładał organizację do końca 2013 r. 12 projektów studenckich (4 projekty w każdym roku) realizowanych przez minimum 36 studentów(ek) w grupach od 3 do 8 osób dla minimum 6 organizacji zewnętrznych.
W latach 2011-2013 udało się w pełni zrealizować założone cele. Zrealizowano 12 projektów studenckich, w których udział wzięło 49 studentów i 3 studentki (14, 15, 23) studentów(ek). Projekty były realizowane we współpracy z 9 zewnętrznymi podmiotami:
- Bank Zachodni WBK S.A.
- eConsulting Sp. z o.o.
- eVolpe Magdalena Ziębińska
- iTraff Technology sp. z o.o.
- Programa.pl Sp. z o.o.
- STX Next Sp. z o. o.
- PSI Produkty i Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
- Student-Service MARKOP Sp.z o.o.
- Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
Wybór propozycji projektów do realizacji oraz rekrutacja uczestników
Pomysłodawcami realizowanych projektów były zewnętrzne podmioty, które w swoich działaniach prowadzą działalność zgodną z programem studiów na kierunku Informatyka.
Pomysłodawca zgłaszał propozycję tematu projektu określając problem oraz koncepcję rozwiązania.
W kolejnych edycjach zgłoszono łącznie 33 (7, 17, 9) propozycji tematów. Wybór tematów zakwalifikowanych dokonywany był komisyjnie. Każdy członek komisji indywidualnie oceniał atrakcyjność tematów w skali 0-100 według zadanych kryteriów a następnie ustanawiano finalną ocenę przyjmując wartość średnią.
Po ogłoszeniu rankingu propozycji tematów projektowych rozpoczynano proces rekrutacji. Studenci aplikowali wypełniając wniosek, w którym określali m.in. priorytety odnośnie udziału w poszczególnych propozycjach projektów. Następnie wspólnie z przedstawicielami firm dokonywano oceny kandydatów. W przypadku gdy dla tematu zakwalifikowanego do realizacji wybrano przynajmniej 3 potencjalnych uczestników projekt został uruchomiany.
Przebieg i zakres poszczególnych projektów
Projekty realizowane były w okresach 1-2 semestrów. Ich realizacja podzielona była na etapy. Każdy etap posiadał określony zakres prac do wykonania i kończył się spotkaniem podsumowującym, na którym prezentowane były wyniki przydzielonych zadań.