PERSPEKTYWY ROZWOJU SYSTEMU GPS |
|
||
Ustalenia dotyczące L2 i L5 Wydana
w 1996 roku Dyrektywa Prezydenta (Presidential Decision Directive - PDD)
stanowi, iż pasma częstotliwości zarówno L1 jak i L2, będą dostępne
dla zastosowań cywilnych oraz, że dla zastosowań cywilnych dostarczany
będzie odrębny, trzeci sygnał. Chociaż pasma częstotliwości L1 i L2
mogą satysfakcjonować większość cywilnych użytkowników, to jednak użycie
pasma L2 wiąże się z pewnymi ograniczeniami w zastosowaniach związanych
z zagrożeniem życia. Federalna Agencja Lotnictwa (Federal Aviation
Administration - FAA) sprzeciwia się użyciu pasma L2 w
zastosowaniach lotniczych związanych Kiedy Departament Transportu i Departament Obrony oraz inne agencje zakończyły intensywne poszukiwania nowych częstotliwości, wiceprezydent Al Gore oświadczył 25 stycznia 1999 r., że miejscem dla nowej (trzeciej) częstotliwości, będzie pasmo ARNS. To pasmo, początkowe oznaczane jako L3c, a obecnie jako L5, rozłożone jest wokół częstotliwości 1176,45 MHz i powinno spełniać wymagania związane z bezpieczeństwem ruchu lotniczego. Rys. 7.2.1 przedstawia planowane położenie zmodernizowanych sygnałów, w tym pasmo ARNS poniżej pasma GPS L2.
Planowane położenie sygnałów GPS po modernizacji |
|||