Aukcje internetowe szybko stają się jedną z wiodących gałęzi gospodarki elektronicznej. Niestety, aukcje internetowe przyciągają ogromną liczbę oszustów, których działania obniżają zaufanie użytkowników do tej formy handlu. Wiarygodne systemy zarządzania reputacją są więc niezbędne aby zagwarantować, z jednej strony, uczciwość handlu, a z drugiej strony, zapewnić zadowolenie uczestników. W niniejszym artykule przedstawiono nową metodę eksploracji reputacji sprzedawców w aukcjach internetowych. Opracowano dwie niezależne miary, które służą do jednoczesnej oceny rzetelności i niesumienności sprzedawców. W tym celu wprowadzono pojęcia reputacji pozytywnej i negatywnej. Wyznaczanie obu miar odbywa się na podstawie sieci socjalnej, wiążącej uczestników aukcji internetowych i reprezentowanej przez S-graf. Podczas konstrukcji S-grafu brane są pod uwagę zarówno jawne komentarze wystawiane przez uczestników aukcji, jak i niejawne komentarze będące wynikiem celowego zaniechania. Przeprowadzone eksperymenty obliczeniowe dowodzą użyteczności i efektywności zaproponowanych miar reputacji.