Statistical Data Analysis


Statystyka i Analiza Danych dla studentów stacjonarnych

To już koniec naszej statystycznej przygody :(

Kilka miesięcy temu zaczynaliśmy z głową pełną pytań o analizę danych - co mogę z danych odkryć?, czy moje wyniki będą wiarygodne?, czy można się czegoś z danych "nauczyć"?
W czasie (niełatwych przecież) zajęć dowiedzieliśmy się jak wykorzystać statystykę do optymalizacji baz danych, jak zoptymalizować interfejs aplikacji używając technik testowania A/B, jak przewidzieć ocenę filmu jeszcze przed jego premierą, dlaczego model prostszy może działać lepiej niż model skomplikowany, a nawet odkryliśmy, że trafienie szóstki kostką nie ma prawdopodobieństwa 1/6!
Dodatkowo wyrobiliście sobie pewne nawyki których pewnie sobie nawet nie uświadamiacie: średnia? - a co jak są outliery?; test? - czy aby na pewno założenia były spełnione?, nie odrzuciliśmy hipotezy? - czy rzeczywiście świadczy to o jej prawdziwości?; odrzuciliśmy? - czy aby na pewno jest to praktycznie istotne?, dane pokazują trend? - czy przypadkiem nie wziął on się z czystej losowości?, korelacja? - czy to związek przyczynowo-skutkowy?
To był intensywny czas, ale mam nadzieję, że było warto ;)

tak jak dziś nie można żyć bez umiejętności czytania, tak jutro nie będzie można żyć bez umiejętności czytania danych

Serdecznie gratuluję i życzę powodzenia w dalszym poszerzaniu wiedzy z analizy danych!

Wyniki grupy: wtorek i czwartek
Ocena zajęć za półmetkiem II: tutaj