Quartus II - procedura dla plików BDF
Tworzenie, kompilowanie i uruchamianie projektu w środowisku Quartus II
na płycie Altera z użyciem schematu układu
- Włączyć program Quartus II 13.0sp1
- Utworzyć nowy projekt: File / New Project Wizard
- Strona 1 z 5: "Directory, Name, Top-Level Entity"
- Wskazać katalog projektu, np. "Z:\Altera\projects"
- Podać nazwę projektu, np. "an_example"
- Podać nazwę głównej jednostki projektu, np. "an_ex"
- Strona 3 z 5: "Family & Device Settings"
- Wskazać "Family" = "Cyclone II"
- Wskazać "Available devices" = "EP2C35F672C6" lub "EP2C70F896C6"
(odpowiednio dla płyt Altera DE2 i DE2-70). Zmiana modelu płyty możliwa
w Assignments / Device
- Strona 5 z 5: "Summary" − zaakceptować
- Utworzyć nowy plik w projekcie: File / New
- Wybrać typ pliku "Block Diagram/Schematic File" w zakładce
"Design Files"
- Narysować schemat układu. Symbole dostępne są po wybraniu ikony bramki
z paska narzędziowego lub po kliknięciu prawym przyciskiem myszy
w oknie edycji: Insert/Symbol. Wyboru symbolu można dokonać rozwijając
listy w oknie Libraries lub wpisując jego nazwę w oknie Name (np. 7400,
and12, input, output, gnd, vcc)
- Symbole wejść i wyjść, które zamierzamy związać z nóżkami na płycie,
etykietujemy odpowiednia nazwą z pliku
DE2_pin_assignments.csv/DE2_70_pin_assignments.csv, np. SW[x],
KEY[x], LEDR[x], LEDG[x], gdzie x jest odpowiednią liczbą. (Uwaga: w Quartus
v. 13.0 etykietowanie z użyciem numerów, które nie układają się w ciągłe
bloki, np. LEDR[0] i równocześnie LEDR[4]−LEDR[7], może rodzić błędy.) Można także
powiązać dowolne etykiety wejść i wyjść z nóżkami na płycie, wypełniając
dla nich pole Location w Assignments / Pin Planner
- Zapisać plik: File / Save as, pod proponowaną nazwą w katalogu projektu
(plik musi nazywać się tak jak główna jednostka projektu, np. "an_ex.bdf")
- Wczytać plik DE2_pin_assignments.csv (dla płyt DE2) lub
DE2_70_pin_assignments.csv (dla płyt DE2-70) z przypisaniem nazw
do nóżek na płycie Altera: Assignments / Import Assignments
- Skompilować projekt: Processing / Start Compilation
- Podłączyć płytę Altera: do komputera przez USB (na płycie gniazdo "BLASTER") + zasilanie.
Włączyć płytę czerwonym przyciskiem
- Uruchomić projekt: Tools / Programmer
- "Hardware setup" - wybrać "USB-Blaster" (pozycja widoczna po włączeniu
płyty)
- "Mode" = "JTAG"
- Włączyć check-box "Program / Configure" dla pliku z rozszerzeniem ".sof"
- Nacisnąć "Start" i sprawdzić działanie układu na płycie
- Po zakończeniu pracy wyłączyć płytę i odłączyć przewody. Uprasza
się o delikatne obchodzenie się z płytą
Powrót
Back to the Marta Kasprzak's Home Page
30 Sep 2015