Quartus II - procedura dla plików BDF


Tworzenie, kompilowanie i uruchamianie projektu w środowisku Quartus II na płycie Altera z użyciem schematu układu
  1. Włączyć program Quartus II 13.0sp1

  2. Utworzyć nowy projekt: File / New Project Wizard

    • Strona 1 z 5: "Directory, Name, Top-Level Entity"
      • Wskazać katalog projektu, np. "Z:\Altera\projects"
      • Podać nazwę projektu, np. "an_example"
      • Podać nazwę głównej jednostki projektu, np. "an_ex"
    • Strona 3 z 5: "Family & Device Settings"
      • Wskazać "Family" = "Cyclone II"
      • Wskazać "Available devices" = "EP2C35F672C6" lub "EP2C70F896C6" (odpowiednio dla płyt Altera DE2 i DE2-70). Zmiana modelu płyty możliwa w Assignments / Device
    • Strona 5 z 5: "Summary" − zaakceptować

  3. Utworzyć nowy plik w projekcie: File / New

    • Wybrać typ pliku "Block Diagram/Schematic File" w zakładce "Design Files"
    • Narysować schemat układu. Symbole dostępne są po wybraniu ikony bramki z paska narzędziowego lub po kliknięciu prawym przyciskiem myszy w oknie edycji: Insert/Symbol. Wyboru symbolu można dokonać rozwijając listy w oknie Libraries lub wpisując jego nazwę w oknie Name (np. 7400, and12, input, output, gnd, vcc)
    • Symbole wejść i wyjść, które zamierzamy związać z nóżkami na płycie, etykietujemy odpowiednia nazwą z pliku DE2_pin_assignments.csv/DE2_70_pin_assignments.csv, np. SW[x], KEY[x], LEDR[x], LEDG[x], gdzie x jest odpowiednią liczbą. (Uwaga: w Quartus v. 13.0 etykietowanie z użyciem numerów, które nie układają się w ciągłe bloki, np. LEDR[0] i równocześnie LEDR[4]−LEDR[7], może rodzić błędy.) Można także powiązać dowolne etykiety wejść i wyjść z nóżkami na płycie, wypełniając dla nich pole Location w Assignments / Pin Planner
    • Zapisać plik: File / Save as, pod proponowaną nazwą w katalogu projektu (plik musi nazywać się tak jak główna jednostka projektu, np. "an_ex.bdf")

  4. Wczytać plik DE2_pin_assignments.csv (dla płyt DE2) lub DE2_70_pin_assignments.csv (dla płyt DE2-70) z przypisaniem nazw do nóżek na płycie Altera: Assignments / Import Assignments

  5. Skompilować projekt: Processing / Start Compilation

  6. Podłączyć płytę Altera: do komputera przez USB (na płycie gniazdo "BLASTER") + zasilanie. Włączyć płytę czerwonym przyciskiem

  7. Uruchomić projekt: Tools / Programmer

    • "Hardware setup" - wybrać "USB-Blaster" (pozycja widoczna po włączeniu płyty)
    • "Mode" = "JTAG"
    • Włączyć check-box "Program / Configure" dla pliku z rozszerzeniem ".sof"
    • Nacisnąć "Start" i sprawdzić działanie układu na płycie

  8. Po zakończeniu pracy wyłączyć płytę i odłączyć przewody. Uprasza się o delikatne obchodzenie się z płytą


Powrót


Back to the Marta Kasprzak's Home Page

30 Sep 2015