Subject: [Iin] prawa autorskie prac studentów
From: Maciej Drozdowski <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Fri, 11 Jun 2010 09:42:54 +0200
List-Id: <iin.libra.cs.put.poznan.pl>

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,

ten list dotyczy praw autorskich majątkowych do prac studenckich (np. 
dyplomowych). Chciałbym podzielić się odkryciem którego dokonali P.T.Studenci 
specjalizacji GE. Jeżeli ktoś nie jest zainteresowany, to z góry przepraszam. 
Niemniej, sądzę że powinniśmy być świadomi stanu prawnego w tej sprawie.

Regulamin studiów PP mówi (wersja do r.2009/2010 pkt 44.3, wersja od r.2010/11 
pkt.42.5):
"Wykonana praca dyplomowa jest przedmiotem prawa autorskiego.
Majątkowe prawo autorskie do pracy dyplomowej przysługuje Politechnice 
Poznańskiej w zakresie objętym odrębnymi przepisami"

W tym kontekście P.T. Studenci zwrócili uwagę na orzecznictwo Sądu Ochrony 
Konkurencji i Konsumentów:
http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/A3DAC54D6DEFB68BC12572DD003296A2?OpenDocument

Co tam jest napisane? Otóż Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i 
Konsumentów, wyrokiem z 2006-04-06 stwierdził, że klauzula
"Student przenosi na Uczelnię autorskie prawa majątkowe do swojej pracy 
dyplomowej (licencjackiej, inżynierskiej lub magisterskiej) przygotowanej w 
ramach studiów realizowanych w SWSPiZ. Przeniesienie praw autorskich następuje 
nieodpłatnie na wszystkich polach eksploatacji, określonych w art. 50 ustawy z 
dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych"
jest niedozwolona.

Do przemyślenia.
Pozdrawiam,
MD

_______________________________________________
Iin mailing list
[email-masked]
http://libra.cs.put.poznan.pl/mailman/listinfo/iin