using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; // przykładowy kod prostego kalkulatora. namespace kalkulator { public partial class Kalkulator : Form { Double z = 0; Double y = 0; String math = ""; bool nowa = false; // zmienna pomocnicza do wprowadzania drugiej liczby w działaniu public Kakulator() { InitializeComponent(); } //event klikania na przyciski liczb private void button_Click(object sender, EventArgs e) { //domyślnie ustawiono, że tekst w textboxie to 0, poniższy warunek czyści texbox jeśli wartość jest 0 lub zmienna klik jest prawdziwa if ((textBox1.Text == "0")|| nowa) textBox1.Clear(); nowa = false; Button b = (Button)sender; textBox1.Text += b.Text; } // event klikania na przyciski operatorów matematycznych private void math_Click(object sender, EventArgs e) { Button b = (Button)sender; math = b.Text; z = Double.Parse(textBox1.Text); nowa = true; } //event klikania na przycisk równości private void buttonWynik_Click(object sender, EventArgs e) { y = Double.Parse(textBox1.Text); switch (math) { case "+": textBox1.Text = (z + y).ToString(); break; case "-": textBox1.Text = (z - y).ToString(); break; case "*": textBox1.Text = (z * y).ToString(); break; case "/": if(y!=0)//nie dzielimy przez 0 textBox1.Text = (z / y).ToString(); break; } } // event przycisku C, zerowanie programu private void buttonC_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.Text="0"; button17.Enabled = true; z = 0; y = 0; } //event przycisku separatora dziesiętnego, z zabezpieczeniem przed ponownym użyciem w tej samej liczbie private void buttonKropek_Click(object sender, EventArgs e) { if (textBox1.Text.Contains(",")) button17.Enabled = false; else textBox1.Text += ","; } } }