|
Oprogramowania śledzące osoby poruszające w pomieszczeniu obserwowanym przez kamerę wideo |
|
|
|
|
|
|
Stworzenie oprogramowania które na sakwencjach video będzie potrafiło:
- Wykrywać ruch w sali obserwowanej przez
kamerę
- Wyróżniać z obrazu poruszające się osoby
i je etykietować
- Rozpoznawać osoby na podstawie koloru
ubioru
- Przetwarzać obraz z kamery w czasie rzeczywistym
|
|
|
Zdolność programu do:
- Śledzenia osoby i nadawania jej
prawidłowej etykiety (np: czas przez jak długi program był wstanie
śledzić daną osobę)
- Rozpoznawiania osób - trafność w rozpoznawaniu osób
|
|
|
Brak złożonego uczenia maszynowego
|
|
|
Lokalna analiza interesujących fragmentów obrazu
|
|
|
Wstępna analiza całego obrazu w celu wykrycia interesujących fragmentów, a następnie szczegółowa analiza fragmentu obrazu.
|
|
Rodzaj podejścia do wnioskowania |
|
Podejście niebezpośrednie z wnioskowaniem na podstawie cech.
|
|
Algorytm działania - 4 fazy: |
|
- Faza rejestracji obrazu tła i analizy szumu
- Faza pobierania obrazu z kamery
- Faza obróbki obrazu
- Faza wyznaczenia wykrytych obiektów
|
|
|
Rejestracja obrazu tła oraz analiza szumu:
- Rejestracja kolejnych 30 klatek obrazu
- Analiza obrazu pod kątem największych zmian składowych
RGB podczas rejestracji obrazu nieruchomego w stosunku
do pierwszej zarejestrowanej klatki
- Zapamiętanie największych zmian jako szum (metoda dyskryminująca w silny sposób)
|
|
Faza 2 i 3 - rejestracja i obróbka obrazu |
|
Obróbka obrazu:
- Obliczanie różnic pomiędzy obrazem tła a nowo zarejestrowanym
- Binaryzacja obrazu różnic
- Erozja zbinaryzowanego obrazu
- Dylatacja obrazu
- Wykrywanie konturów
- Transformacja konturów do prostokątów i ich łączenie
- Odrzucanie małych konturów
Obraz tła oraz analizowana klatka:
Wynik operacji SUB oraz binaryzacji:
|
|
Faza 4 - wyznaczanie obiektów |
|
Operacje na konturach i wyznaczanie obiektów:
- Sprawdzenie czy w poprzedniej klatce w danym miejscu
lub miejscu bliskim istniał już obiekt
- Jeżeli tak to przepisanie jego etykiety
- Jeżeli nie obiekt zostaje uznany za nowy
- Obiekt nowy uzyskuje etykietę dopiero po 25 klatkach istnienia
|
|
Środowisko programistyczne |
|
|
|
|