Zadaniem tego projektu jest wykonanie aplikacji, ktora sledzi postacie, znajdujace sie w kadrze kamery. System powinien byc odporny na czynniki zewnetrzne takie jak:
Oprocz odpornosci na zaklocenia, kolejna cecha ktora powinien system spelniac to:
Aplikacja zostanie stworzona w jezyku C++ za pomoca MS Visual C++. Wsparciem dla komunikacji z kamera i przetwarzania bedzie
biblioteka DirectX8, a dokladniej DirectShow. Sa w niej zaimplementowane komponenty akwizycji obrazu, przetwarzania oraz wiele innych.
Architektura ta oparta jest o interfejsy COM.
W celu unikniecia ustawiania parametrow przetwarzania recznie w projekcie bedzie tworzony modul automatycznego doboru parametrow. Pozwoli on systemowi na automatyczne dopasowywanie sie do warunkow oswietleniowych i innych wplywajacych na akwizycje obrazu.
W dalszym ciagu sprobujemy zrezygnowac z zalozenia o statycznosci kadru i byc moze uda sie stworzyc oprogramowanie, ktore dziala takze wraz z poruszajaca sie, z pewnymi ograniczeniami, kamera.
Interesujacym wydaje sie zastosowanie niektorych pojec i wiedzy z dziedziny psychologii poznawczej. Szczegolnie interesujaca wydaje sie byc teoria cech, ktora tworzy hierarchie demonow poczawszy od demonow cech, odkrywajacych np. linie pionowe, i w dalszej czesci demonow decyzyjnych, ktore z wszystkich tych informacji podejmuje jakas decyzje. Interesujacym moze byc takze wykorzystanie teorii komputacyjnej percepcji, ktora wprowadza trojstopniowa analize 3D, a takze pojecia, takie jak kontur, obszar itp. ktore pozwola w jakis byc moze latwy sposob zaimplementowac opisy obiektow.
Ponadto zastosujemy niektore elementy z dziedziny uczenia maszynowego w celu implementacji demonow decyzyjnych, wczesniej wspomnianych.