//kod 1 - pętla for #include int main(){ for(int i = 0; i < 10; i++){ printf("%d\n", i); } return 0; } //kod 2 - pętla while #include int main(){ int i = 0; while(i < 10){ printf("%d\n", i); i++; } return 0; } //kod 3 - pętla do while #include int main(){ int i = 0; do{ printf("%d\n", i); i++; }while(i < 10); return 0; } //kod 4 #include int main() { int fahr, celsius; //zmienne typu int int start, limit, krok; //zmienne typu int start = 0; //przypisz 0 do start limit = 200; //przypisz 200 do limit krok = 20; //przypisz 20 do krok fahr = start; //przypisz wartosc start do zmiennej fahr, czyli fahr = 0 while(fahr <= limit) //wykonuj petle dopoki wartosc fahr jest <= od zmiennej limit { celsius = 5 * (fahr - 32) / 9; //oblicz stopnie C i przypisz wynik do celsius printf("%d\t%d\n", fahr, celsius); //wypisz zmienne na ekran fahr = fahr + krok; //zwieksz wartosc zmiennej fahr o wartoss zmiennej krok } } //kod 5 - instukcje warunkowe #include int main() { int liczba = 444; if(liczba % 2 == 0) { printf("liczba %d jest parzysta!", liczba); } else { printf("liczba %d jest nieparzysta!", liczba); } return 0; } //kod 6 #include int main() { char znak = 'a'; int liczba = 3; int inna = 5; if(znak == 'a' || znak == 'b') { printf("instrukcja wykona sie jesli znak = a lub jesli znak = b\n"); } if(znak == 'b' && liczba == 13) { printf("instrukcja wykona sie jesli znak = b i jesli liczba = 13\n"); } if(znak != 'A' ) { printf("instrukcja wykona sie jesli znak bedzie rozny od wielkiej litery A\n"); } if (znak == 'a' || (liczba == 3 && inna == 7)) { printf("TRUE\n"); //jesli znak = a lub jesli liczba = 3 i inna liczba = 7 to wyswietli sie: "TRUE" } else { printf("NOT TRUE\n"); //jesli warunek nie jest spelniony to wyswietli sie: "NOT TRUE" } return 0; }