POLITECHNIKA POZNAŃSKA
WYDZIAŁ ELEKTRYCZNY
Informatyka - Studia Zaoczne
Projekt zaliczeniowy
Laboratorium Grafika Komputerowa
Autor : Krzysztof Szyszkowski
Opis projektu:
Projekt przedstawia zegar z ruchomymi wskazówkami, istnieje możliwość obrotu zegara wokół osi X i Y, oraz przybliżanie i oddalanie zeara. Umożliwia to oglądania zegara z różnych stron.
Środowisko programowe:
Program napisałem używając Visual C++ 6.0, wykorzystując bibliotekę OpenGL (gl.lib, glu.lib, glut.lib).
Klawiszologia:
a , z - obrót wokoło osi X
s , x - obrót wokoło osi Y
< , > - przybliżenie \ oddalenie obiektu
f - pełen ekran
w - powrót do widoku w oknie
p - widok przodu zegara
t - widok tyłu zegara
1 - zmiana modelu oświetlenia na model globalnego oświetlenia otoczenia dla całej sceny. Po uruchomieniu programu ustawiony jest lokalny (rzeczywisty) model oświetlenia.
Esc - zakończenie programu.
Źródła :
Program składa się z następujących plików : zegar.h - plik headera, model.cpp - plik opisujący model w układzie współrzednych X,Y,Z , zegar.cpp - program główny.
Do
pobrania (skompresowane ) :
zegar_source.zip
- źródła ( zegar.h, model.cpp, zegar.cpp )
zegar_program.zip
- program + biblioteka glut.dll
Do poprawnego skompilowania powyższych źródeł potrzebne są biblioteki OpenGL, korzystałem z glut-3.7.6-visual.rar, bibloteka gl.lib jest dołączona do Visual C++.