Projekt zaliczeniowy

    Opis projektu:

Projekt przedstawia zegar z ruchomymi wskazówkami, istnieje możliwość obrotu zegara wokół osi X i Y, oraz przybliżanie i oddalanie zeara. Umożliwia to oglądania zegara z różnych stron.

    Środowisko programowe:

Program napisałem używając Visual C++ 6.0, wykorzystując bibliotekę OpenGL (gl.lib, glu.lib, glut.lib).

    Klawiszologia:

a , z - obrót wokoło osi X  

s , x - obrót wokoło osi Y

< , > - przybliżenie \ oddalenie obiektu

f - pełen ekran

w - powrót do widoku w oknie

p - widok przodu zegara

t  - widok tyłu zegara

1 - zmiana modelu oświetlenia na model globalnego oświetlenia otoczenia dla całej sceny. Po uruchomieniu programu ustawiony jest lokalny (rzeczywisty) model oświetlenia.

Esc - zakończenie programu.

    Źródła :

Program składa się z następujących plików : zegar.h - plik headera, model.cpp - plik opisujący model w układzie współrzednych X,Y,Z , zegar.cpp - program główny.

    Do pobrania (skompresowane ) :

            zegar_source.zip    - źródła ( zegar.h, model.cpp, zegar.cpp )

           zegar_program.zip    - program + biblioteka glut.dll

Do poprawnego skompilowania powyższych źródeł potrzebne są biblioteki OpenGL, korzystałem z glut-3.7.6-visual.rar, bibloteka gl.lib jest dołączona do Visual C++.